Välkommen till vår kundservice!
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna, våra kontaktvägar och mycket mer.
Planerat tekniskt underhåll 10-12 februari
Från och med fredagen den 10 februari klockan 17.00 till och med söndagen den 12 februari klockan 20.00 kommer vi att genomföra ett tekniskt underhåll. Det gör vi lite då och då för att förbättra våra system. Under tiden kommer det inte gå att använda internetbanken, appen eller att göra en ansökan. Har du planerade bankärenden, se till att göra dem innan eller efter.
Vår kundservice kommer även att ha stängt från och med fredagen den 10 februari klockan 15.00 och öppnar sen som vanligt igen måndagen den 13 februari.
Ny kund
Befintlig kund
Vad kan vi hjälpa dig med?
Här har vi samlat frågor och svar på det många undrar över. Vi hoppas att du hittar svaret på din fråga här, om inte kan du alltid kontakta oss.
Bolån
Hjälp att logga in
Logga in med QR-kod
Hur loggar jag in med QR-kod med Mobilt BankID?
Jag lyckas inte scanna QR-koden, gör jag något fel?
Kan jag logga in med Mobilt BankID utan att använda QR-kod?
Jag har inte en QR-kod i min BankID-app – hur gör jag?
Min kamera är trasig, jag kan inte scanna QR-koden – hur gör jag då?
Det står "Kameraåtkomst saknas" i BankID-appen – vad ska jag göra?
Hjälpmedel för att logga in
Privatlån
Räntor för privatlån
Försäkring
Sparkonto
Öppna sparkonto
Vanliga frågor
Ränta på sparkonto — så fungerar det
Insättningsgaranti — så fungerar det
Ränta på sparkonto — så fungerar det
Kan jag öppna konto utan att ha en svensk folkbokföringsadress?
Vem kan öppna ett konto hos SBAB?
Kan en god man öppna konto för sin huvudman?
Spärra ditt sparkonto
Avsluta sparkonto
Hittade du inte vad du letade efter?
Sök på det du undrar över, till exempel "avier", "extraamortering" och "clearingnummer".
Chatta med oss
Chatta med vår chatbot Bo när du vill ha snabba svar på dina allmänna frågor.
Du kan chatta med Bo dygnet runt.