Pressmeddelande | 2020-09-17

SBAB en av Europas bästa arbetsplatser

När den globala organisationen Great Place to Work nyligen presenterade sin ranking och topplista över de bästa arbetsplatserna i Europa, placerade sig SBAB på plats 14 i kategorin stora organisationer. Det är andra året i rad som SBAB kvalar in på listan över europeiska bolag.

Great Place to Work undersöker varje år arbetsplatskulturen för 11,5 miljoner medarbetare i 90 länder. Bakom studierna ligger 30 års forskning om vad som utmärker en bra arbetsplats. De allra bästa organisationerna rankas sedan varje år på nationella listor. Sveriges Bästa arbetsplatser utsågs i våras och där hamnade SBAB på en fjärdeplats bland stora organisationer för andra året i rad.

- Det är verkligen glädjande att vi lyckas placera oss så väl bland så många andra ambitiösa företag. Det är ett gott betyg för den fantastiska arbetsplats som vi skapar tillsammans. Något vi har all anledning att vara riktigt stolta över, säger Carina Eriksson, CHRO, SBAB.

Fakta

Great Place to Work är ett undersöknings- och konsultföretag med huvudkontor i USA och med dotterbolag världen över. Varje år delar organisationen ut kvalitetsutmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplatser” och ”Europas Bästa Arbetsplatser” som baseras på organisationers resultat i medarbetarundersökningen Trust Index och kulturprofilen Culture Audit.

Läs mer om Great Place to Work och Europas bästa arbetsplatser här.

Erik Wennergren, Presschef, 072-451 79 37, erik.wennergren@sbab.se