SBAB lanserar kostnadsfri rådgivning genom Renoveringshjälpen

Nu lanserar SBAB Renoveringshjälpen. Tjänsten innebär att alla som har bolån hos SBAB får kostnadsfri rådgivning vid renovering eller ombyggnad. Renoveringshjälpen är framtagen i samarbete med Anticimex.

Vare sig en precis är nyinflyttad eller har bott en längre tid i sin bostad kan det uppstå behov av att förändra något med sitt hem. Finns krav på bygglov, när bör taket läggas om, vem har behörighet till badrumsrenovering och hur fungerar dränering? Frågorna kan bli många och att ta hjälp av en opartisk expert en bra startpunkt. Oavsett vilken orsaken till renoveringen är kan nu alla som har bolån hos SBAB kostnadsfritt använda sig av den nya tjänsten Renoveringshjälpen.

- SBAB gör mycket mer än att bara erbjuda bolån. Vi vill kunna ge våra kunder alla de verktyg de behöver för att kunna fatta kloka beslut när det gäller boende och boendeekonomi. Det gäller inte bara vid köp eller försäljning av en bostad utan även tiden där emellan. Genom Renoveringshjälpen kan vi nu erbjuda tips och råd från en oberoende expert till alla som ska renovera eller bygga om, säger Daniel Ljungel, Chef Affärsutveckling SBAB.

Så fungerar renoveringshjälpen
Renoveringshjälpen är ett samarbete med Anticimex, som är experter på hållbart underhåll, renovering och husbesiktningar. Den som har sitt bolån hos SBAB kan ringa till Anticimex för att få kostnadsfri rådgivning. Vid enkla frågor ges svar direkt och om det handlar om mer avancerade ingrepp går det att boka tid med en personlig byggrådgivare.

Exempel på saker det går att få hjälp med:
Byggnormer och regler
Byta tak
Dränering
Kök- och badrumsrenovering
Materialval
Råd om konstruktion
Tips och råd om att välja hantverkare
Ventilation och värme

Läs mer om Renoveringshjälpen här.

Bessie Wedholm, Presskontakt, 073-049 08 74, bessie.wedholm@sbab.se