Pressmeddelande | 2014-12-09

Integrerade bolån gör bostadsaffären smidigare: SBAB och Mäklarhuset inleder samarbete

Integrerade bolån gör bostadsaffären smidigare. SBAB och Mäklarhuset inleder ett partnersamarbete. Syftet är att göra finansieringen till en mer integrerad del av bostadsaffären. Från och med den 2 januari 2015 kommer SBAB att erbjuda Mäklarhusets kunder skräddarsydd bostadsfinansiering. På sikt ska företagen utveckla gemensamma digitala lösningar.

Grunden för samarbetet mellan SBAB och Mäklarhuset är den gemensamma viljan att skapa nya och kundvänliga lösningar som utmanar det traditionella sättet att arbeta i mäklar- och bankbranschen.

Mäklarhuset har 130 kontor runt om i Sverige och hanterar årligen cirka 10 000 bostadsaffärer. Bostadsfinansieringen är i samtliga kundkontakter en central fråga.

- Vår devis är för enkelhetens skull. Vår uppgift är att eliminera krångel och skapa en rakt igenom positiv upplevelse av bostadsaffären. I det arbetet är SBAB en perfekt partner med sin branschledande kundservice och sitt nytänk kring bostadsfinansiering, säger Erik Wikander, VD på Mäklarhuset.

Mäklarhusets kunder kommer att kunna vända sig till en dedikerad kundservicegrupp hos SBAB och på sikt ska företagen även utveckla gemensamma digitala lösningar.

För SBAB innebär samarbetet möjlighet att nå nya kunder i en situation när behovet av företagets tjänster och rådgivning är som störst.

- Vi är jätteglada över partnerskapet med Mäklarhuset, som inte bara är en stor och duktig aktör utan även liknar oss genom att vara enkla och kundvänliga. Genom samarbetet kommer vi att kunna vara proaktiva i ett tidigt skede av bostadsaffären, vilket jag är övertygad leder till ökad trygghet och en smidigare process för köparen, säger Klas Danielsson, VD på SBAB.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Klas Danielsson
VD SBAB