Pressmeddelande | 2013-03-12

SBAB lanserar responsiv hemsida

Samtidigt som SBAB idag byter logotyp och grafisk profil lanseras sbab.se med responsiv design. Oavsett om besöket till sbab.se sker via dator, mobil eller surfplatta anpassas nu innehållet efter besökarens plattform.

Sbab.se har omkring 600 000 besök per månad, varav drygt 60 000 sker via mobil eller surfplatta och antalet mobila besök ökar konstant. Genom den responsiva hemsidan utökas tillgängligheten för mobila besökare som nu kan ta del av innehållet och verktygen utan att behöva kompromissa med några funktioner.

Genom att vara en av de första svenska bankerna som erbjuder en responsiv webb möter vi kundernas behov samtidigt som vi tydligt signalerar SBAB:s utmanarskap genom enkelhet. Vårt mål är att erbjuda Sveriges bästa banktjänst på nätet och då ska den självklart vara lika enkel att använda oavsett vilket verktyg som används för att besöka den, säger Carl-Viggo Östlund, VD på SBAB.

Carl-Viggo Östlund, VD SBAB Bank
08-614 43 01, 0727-17 43 01, carl-viggo.ostlund@sbab.se