Vi stödjer inte din version av webbläsare och vissa funktioner på sidan kanske därför inte fungerar. Vänligen uppgradera till den senaste versionen. Ignorera

Kundservice

Information om bedrägerier och falska telefonsamtal

Eftersom en stor del av vår kommunikation sker över telefon är det extra viktigt för oss att du som kund känner dig trygg med hur vi arbetar och med vår säkerhetslösning. På senare tid har fall uppdagats där bedragare ringt upp privatpersoner och sagt sig vara från banken i syfte att komma över lösenord eller förmå hen att signera överföringsuppdrag med BankID. Var därför alltid noga med att läsa texten som visas i BankID-appen innan du signerar.

SBAB ringer endast upp dig som har en pågående ansökan eller om du har valt att bli uppringd. För att kunna prata om ditt engagemang eller svara på dina frågor behöver du identifiera dig med BankID.

SBAB kommer aldrig att ringa upp och be dig uppge ditt BankID-lösenord. Om detta sker bör du alltid avsluta samtalet direkt. Om du vill ha kontakt med oss men är det minsta osäker på var samtalet kommer från eller upplever att något är fel eller konstigt bör du lägga på och istället kontakta vår Kundservice direkt på 0771-45 30 00.