Jag kan inte anpassa mitt lånelöfte i internetbanken, varför inte?

1. Du skaffade lånelöftet före den 9 november 2020. Om du gör en ny lånelöftesansökan så kommer du kunna anpassa lånelöftet i internetbanken därefter. Om det är mindre än 90 dagar sedan ditt lånelöfte beviljades kommer vi inte heller att ta någon ny kreditupplysning på dig.

2. Du har i din ansökan valt att behålla befintlig bostad. På grund av tekniska begränsningar kan vi tyvärr inte erbjuda dig som behåller en befintlig bostad att anpassa ditt lånelöfte i internetbanken.

3. Om du har stämt av ditt lånelöfte via telefon med vår kundservice så har vi behövt göra särskilda anpassningar i ditt lånelöfte som gör att vi inte längre kan erbjuda ett smart lånelöfte.Vår kundservice meddelar dig då om du inte längre kan använda det smarta lånelöftet. 


Tips till dig som har en sommarstuga, övernattningslägenhet eller annan bostad
är att lämna utrymme i ditt lånelöfte och söka bostäder som ligger under ditt lånelöftestak. Ofta blir det budgivning och det är enklare för dig att i förväg veta att du har utrymme att lägga bud utan att behöva ansöka om ett nytt lånelöfte vid varje enskilt tillfälle.