Publicerad: 14 december, 2020

Tack för ert förtroende!

För andra året i rad har vi de nöjdaste kunderna när det handlar om bolån, enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI).

I den årliga undersökningen som gjorts bland Sveriges bolånekunder får vi höga betyg i många områden, framförallt när det handlar om lojalitet, pålitlighet och prisvärdhet. 

Vi arbetar varje dag för att du som kund ska bli nöjd genom att förbättra, förenkla och ta fram nya verktyg som kan underlätta i alla delar som rör din boendekonomi. Genom att vara en pålitlig och trygg partner vill vi finnas tillgängliga för alla våra kunder i frågor och funderingar kring boende och boendeekonomi.

Det är otroligt roligt att vi för andra året i rad har Sveriges nöjdaste kunder. Vi har ett tydligt, enkelt och transparent erbjudande, vilket uppskattas mycket av våra kunder, säger Klas Danielsson VD, SBAB.

Det är inte bara hygienfaktorer som pålitlighet, lojalitet och image som påverkar kundnöjdheten. Det är också viktigt att kunna visa på ett samhällsansansvar som sammantaget bygger kundernas förtroende.

Det är glädjande att hållbarhet blir allt viktigare hos våra kunder. Vi agerar hållbart genom att vara en del av lösningen till många av de utmaningar som samhället står inför, säger Klas Danielsson.

Tusen tack för ert förtroende. Vi är mycket glada och stolta över att SKI i år igen, i sin årliga undersökning konstaterat att vi har Sveriges nöjdaste bolånekunder. Jag hoppas verkligen du är en av våra nöjda kunder och vi kommer att göra vårt yttersta för att du ska vara fortsatt nöjd.

Klas Danielsson, VD

app_sbab

Om Svenskt Kvalitetsindex
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är ett oberoende undersökningsföretag som genomför kund- och medarbetarstudier. I år har drygt 2000 privatpersoner svarat på frågor om sitt bolån. Kundnöjdheten mäts genom ett index mellan 0-100. Ju högre index, desto bättre anser kunderna att marknadens bolåneaktörer lever upp till krav och förväntningar.

SKI har mätt kundnöjdheten inom kategorin bolån sedan 1989. När det gäller bolån till privatpersoner får SBAB betyget 76,9 inom kundnöjdhet, vilket är väsentligt över branschsnittets 69,7.