Stängt för tekniskt underhåll den 10-12 november

Under helgen den 10-12 november kommer vi att genomföra ett planerat tekniskt underhåll av våra system.

Det innebär att:

  • Från fredagen den 10 november klockan 17.00 till och med söndagen den 12 november klockan 20.00 går det inte att använda internetbanken eller SBAB-appen.
  • Under den tiden går det inte att göra någon ansökan hos oss eller öppna ett sparkonto.
  • Vår kundservice har stängt från klockan 15.00 fredag 10 november och öppnar igen som vanligt måndag den 13 november.

Har du planerade bankärenden då, se till att göra dem innan eller efter.

Söndagen den 12 november klockan 20.00 kommer det gå bra att logga in och göra ansökningar igen – då ser allt ut som vanligt.


Vanliga frågor och svar

Varför har ni stängt?

Vi behöver stänga eftersom vi gör ett tekniskt underhåll av våra system.

När har ni stängt?

Från och med fredagen 10 november klockan 17.00 till och med söndagen den 12 november klockan 20.00 går det inte att använda internetbanken, SBAB-appen, göra en ansökan eller ringa kundservice.

Efter klockan 20.00 söndagen den 12 november går det bra att både logga in och ansöka igen.

Kommer jag åt mina konton under tiden?

Nej, tyvärr kommer du inte kunna logga in i internetbanken eller appen under tiden vi har stängt.

Varför kommer jag inte kunna göra en ansökan?

Vi kommer att stänga våra digitala ansökningar helt och hållet under helgen. Det gäller ansökningar som:

  • Lånelöfte
  • Flytta bolån från annan bank
  • Höja befintligt bolån
  • Öppna sparkonto

Har du planerat att göra någon av dessa ansökningar – se till att göra dem innan klockan 17.00 fredagen den 10 november eller från och med klockan 20.00 söndagen den 12 november.

Jag har en stående överföring som ska utföras under de här datumen – vad händer med den?

Om du har en stående överföring fredagen den 10 november kommer den att ske under fredagen. Om din stående överföring ska ske under helgen (lördag eller söndag) kommer den som vanligt att ske närmaste bankdagen innan, vilket är fredagen den 10 november.

Kan jag göra överföringar från konton i annan bank till SBAB under de här datumen?

Ja, men överföringen syns inte förrän nästa bankdag.

Jag ha blivit utsatt för bedrägeri och måste spärra mitt konto – hur gör jag?

Om du drabbats av ett bedrägeri och skyndsamt måste spärra ditt SBAB-konto kan du ringa vår kundservice på våra ordinarie öppettider måndag-lördag, på telefonnummer 0771-45 30 00.

Om du behöver spärra ditt konto på en söndag eller under vårt tekniska underhåll den 10-12 november kan du ringa oss mellan klockan 10-16 på telefonummer 0771-40 00 21. Om du ringer oss på det här numret kan vi inte hantera andra ärenden än kontospärr om du blivit utsatt för bedrägeri.

Chatta med oss