Hur gör jag om jag har problem att logga in?

De flesta problem att logga in brukar lösas genom att testa dessa saker:


1. Starta BankID-applikationen manuellt

Ibland startar inte BankID-applikationen automatiskt. Då måste du klicka på "Öppna BankID säkerhetsprogram" i rutan som ser ut så här:


2. Testa ditt BankID

Du kan testa ditt BankID på BankID:s testsida, för att se att ditt BankID fungerar som det ska. Du gör detta på BankID:s webbplats.

Lyckas inte testet, talar det för att felet ligger hos ditt BankID. Då kontaktar du supporten hos den bank som utfärdat ditt BankID.

3. Rensa webbhistoriken/töm cache-minnet

Webbläsaren sparar ofta information för att ladda snabbare. Det kan ställa till problem när du ska logga in på olika ställen.

Radera historiken och töm cache-minnet och testa igen.

4. Uppdatera BankID

Fungerar det fortfarande inte att logga in, testa att uppdatera ditt BankID. Ladda ned den senaste versionen av BankID om du inte har den.

Fungerar det fortfarande inte att logga in kontaktar du vårt kundcenter på 0771-45 30 00 för felanmälan.